Zintegrowane rozwiązania od Promegi – nowe, wielofunkcyjne urządzenia

Tegoroczne targi EuroLab były świetną okazją do zapoznania się z nowościami oferowanymi przez firmy z branży life science. Redaktorowi Portalu udało się przeprowadzić rozmowę z Izabelą Kołodziejczyk Gell, specjalistką ds. aplikacji produktów w firmie Promega. Udzieliła ona wielu interesujących informacji dotyczących najnowszych produktów firmy oraz jej działalności na polskim rynku.

O firmie

Promega posiada w swojej ofercie szeroki wachlarz produktów przydatnych dla ludzi zajmujących się takimi dziedzinami jak genomika, analiza białek i ekspresji komórkowej, badaniami farmaceutycznymi, czy genetycznymi. W portfolio firmy znajdują się zarówno odczynniki, wektory, linie komórkowe, aparatura laboratoryjna i wiele innych produktów. Firma posiada liczne istotne prawa własności intelektualnej, w tym na przykład dotyczące technik bioluminescencji.

O ofercie firmy Izabela Kołodziejczyk‑Gell mówi tak: „Ogólnie w naszym portfolio są cztery podstawowe działy, czyli genomika, proteomika, aparatura badawcza, diagnostyka laboratoryjna i ewentualnie jeszcze GI, czyli tzw. produkty do kryminalistyki. To podchodzi nieco pod diagnostykę, ale to mimo wszystko jest troszkę odrębny rozdział.”

Promega w Polsce

„Jesteśmy obecni tutaj ponad 15 lat, z tym że byliśmy wcześniej w nieco odmiennej sytuacji ‑ sprzedawaliśmy za pośrednictwem firmy, która była naszym dystrybutorem. Tak naprawdę od roku, czyli od kwietnia jesteśmy bezpośrednio na polskim rynku ‑ jako producent.” – mówi Pani Kołodziejczyk‑Gell. „Czyli tak naprawdę klienci nas znają, są tacy, którzy właściwie całą swoja karierę naukową oparli między innymi też na naszych odczynnikach, na naszych produktach, także znają nas jeszcze z lat 90.”

„W Polsce mamy tylko zespół, który dostarcza klientom informacji, czyli zajmujemy się przygotowywaniem ofert, czy wizytowaniem klientów. My, jako przedstawiciele firmy, jesteśmy zobowiązani do przygotowywania dokumentów przetargowych no i wszystkiego, co wiąże się z obsługą klienta, np. wystawianie faktur, robienie demonstracji sprzętu. Także ogólnie w zakres naszych obowiązków wlicza się sprzedaż i doradztwo od strony klientów tutaj w Polsce.”

Zapytana o polskich klientów, Pani Kołodziejczyk‑Gell odpowiada następująco: „To jest dość szeroka grupa. Przede wszystkim są to oczywiście naukowcy, czyli pracownicy wszystkich uczelni związanych z medycyną, z biologią, chemią, z biotechnologią, z produkcją spożywczą między innymi, czy z sanepidem. Poza tym również laboratoria kryminalistyczne. Prywatne firmy też, to są głównie firmy biotechnologiczne i farmaceutyczne.”

Tegoroczne nowości aparaturowe – aparaty Glomax i Maxwell 16

W tym roku firma wprowadziła na polski rynek między innymi trzy nowe aparaty: Glomax Multi i Glomax 20/20 Luminometer, które są czytnikami modułowymi a także Maxwell 16, który służy do ekstrakcji kwasów nukleinowych.

Glomax Multi Glomax 20/20 Luminometer

Glomax Multi jest modularnym aparatem wykonującym pomiary luminescencji, fluorescencji oraz absorbancji. Jest wyjątkowo łatwy w użyciu; dodatkowo jest przystosowany do wykorzystania 96‑studzienkowych mikropłytek. Umożliwia łatwy transfer danych na komputer dzięki wbudowanemu portowi USB, co z pewnością okaże się bardzo użyteczne w laboratoriach, które wykonują częste i liczne pomiary wymienionych wcześniej parametrów. Obsługa tego aparatu jest intuicyjna i nie powinna sprawić nikomu większego problemu.

Glomax 20/20 Luminometer został zaprojektowany specjalnie z myślą o pomiarach bioluminescencji i chemiluminescencji. Aparat jest bardzo wszechstronny jeśli chodzi o formę wprowadzanych do niego próbek – mogą one być zarówno w formie 1,5 ml probówek, 35 mm szalek Petriego, oraz probówek o wymiarach 15 x 50 mm. Materiał do pomiarów może być zarówno w formie cieczy jaki i ciała stałego. Aparat jest bardzo wszechstronny i jednocześnie łatwy w obsłudze.

Maxwell 16

Dzięki urządzeniu Maxwell 16 możliwa jest wyodrębnienie DNA, RNA, jak i białka z 16 próbek w czasie mniejszym niż 45 minut. Procedura jest w pełni zautomatyzowana; system opiera się na najnowocześniejszych technologiach wykorzystujących paramagnetyzm. Jego wysoka wydajność i zdolność do izolacji materiału z wielu próbek na raz pozwalają na ogromną oszczędność cennego czasu pracowników laboratorium.

Najpopularniejsze produkty

Izabela Kołodziejczyk‑Gell: „Przez to że mamy kilka działów, mamy bardzo rozbudowane portfolio to tak naprawdę bardzo dobrze się sprzedają konkretne produkty z konkretnych działów. Ja mogę powiedzieć, że bardzo dużą popularnością cieszą się nasze systemy do oczyszczania kwasów nukleinowych i białek rekombinowanych, bardzo dobrze się sprzedają testy, które mają pomóc klientowi w analizie detekcji różnych szlaków biochemicznych, czyli ogólnie testy komórkowe i biochemiczne. Aparaty również się bardzo dobrze sprzedają, te, które wcześniej wymieniłam. Poza tym również produkty do badań kryminalistycznych dla klientów z laboratoriów kryminalistycznych.”

Zintegrowane rozwiązania proponowane przez firmę zapewniają oszczędność czasu i przestrzeni. „Oszczędza posiadaczowi bieganie, pożyczanie czy czasami umawianie się na innym sprzęcie. Dodatkowo inni klienci, którzy są w pobliżu, w innych zakładach, mogą też skorzystać z tego sprzętu. To już jest kwestia między klientami, jak oni się dogadają, ale to jest pojedynczy aparat, który pozwala na bardzo wiele aplikacji.”

Redakcja Portalu dziękuje Pani Izabeli Kołodziejczyk‑Gell za udzielone informacje.

Red. Tomasz Domagała