Znajdź nas na:

JARS Sp. z o.o.

Adres
ul. Kościelna 2a 05-119 Legionowo/ Łajski
Telefon (48) 22 783 17 34
Faks (48) 32 204 11 56

Analizy organoleptyczne i sensoryczne wybranych grup produktów

Grupa produktów

 

Metoda badania

Przetwory mięsne
Przetwory rybne
Wyroby garmażeryjne
Oleje oraz tłuszcze roślinne i zwierzęce
Wyroby cukiernicze oraz ciastkarskie
Mleko i przetwory mleczne
Napoje i soki
Napoje alkoholowe
Kawa
Herbata
Przetwory owocowo-warzywne
Przetwory zbożowe
Koncentraty spożywcze
Przyprawy

 

Prosta metoda opisowa
Metoda punktowa
Metoda skalowania w skali 1-6
Ilościowa analiza opisowa i testy profilowania
Metoda parzysta
Metoda trójkątowa
Kosmetyki i chemia gospodarcza

Prosta metoda opisowa
Metoda parzysta
Metoda trójkątowa

 

Opakowania

Metoda skalowania

 

Woda Metoda parzysta, pełna o wyborze niewymuszonym

PROSTA METODA OPISOWA

Metoda ta służy do jakościowego opisu poszczególnych cech składających się na ogólną charakterystykę produktu. Metoda ta może pozwolić na zweryfikowanie jakości badanego produktu na zgodność z Polską Normą lub ze Specyfikacją Produktu.

METODA PUNKTOWA

Metoda ta służy do jakościowego i ilościowego opisu poszczególnych cech składających się na ogólną charakterystykę produktu. Ocena poszczególnych cech badanego produktu podawana jest w punktach oraz krótkim opisie charakteryzującym uzyskany punkt.

METODA SKALOWANIA

Metoda ta służy do ilościowego opisu poszczególnych cech składających się na ogólną charakterystykę produktu. Metoda ta polega na ustaleniu poziomu jakości każdej z cech produktu za pomocą wartości liczbowych według odpowiedniej skali.

ILOŚCIOWA ANALIZA OPISOWA I TESTY PROFILOWANIA

Metoda ta służy do jakościowego i ilościowego opisu poszczególnych cech składających się na ogólną charakterystykę produktu. Metoda ta przyjmuje założenie, że smakowitość jest kompleksem wielu elementarnych cech smakowo-zapachowych. Na podstawie wstępnej oceny ustalana jest lista elementarnych wyróżników jakości. Każdy z nich jest następnie oceniany ilościowo pod względem natężenia na skali 5 - punktowej. W ten sposób tworzy się profil sensoryczny produktu.

Metoda pozwala na:

  • Szczegółowe rozdzielenie smakowitości na wiele składowych i określenie ich intensywności na skali.
  • Bardzo szczegółowe porównanie wielu produktów i określenie drobnych różnic pomiędzy nimi

METODA PARZYSTA

Metoda różnicowa, która służy do oceny produktów o zróżnicowanej jakości. Istotą tej metody jest dokonanie wyboru pomiędzy dwiema próbkami pod względem wskazanego wyróżnika jakości.

METODA TRÓJKĄTOWA

Metoda różnicowa, w której oceniający otrzymuje do oceny trzy próbki: dwie są identyczne, a trzecia różni się jakościowo. Zadaniem oceniających jest wskazanie próbki odmiennej. Metoda ta pozwala stwierdzić czy istnieje istotna różnica pomiędzy dwiema próbkami produktu na wskutek np. wprowadzenia zmian w recepturze, procesie technologicznym lub w czasie przechowywania.

Mając na względzie ochronę i bezpieczeństwo Twoich danych osobowych, firma Bio-Tech Media sp. z o.o., przykładając szczególną wagę do ich ochrony, dostosowała swoje zasady ich przetwarzania do obowiązującego od dnia 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. nr 2016/679

Nasza zaktualizowana polityka prywatności wprowadza wszystkie pozytywne zmiany, w tym sposób, w jaki zbieramy, przetwarzamy i przechowujemy Twoje dane osobowe. Przedstawia sposób, w jaki możesz się z nami skontaktować, aby skorzystać z przysługujących Ci praw.

W tej chwili nie musisz podejmować żadnych działań, ale jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

Zapoznaj się z naszą polityką prywatności ›
Rozumiem