Bioroboty, sekwenatory czyli nowoczesne technologie w laboratorium

W Katedrze i Klinice Chorób Wewnętrznych, Nadciśnienia Tętniczego i Angiologii WUM przeprowadza się zaawansowane badania analizy DNA. Dr n. med. Grzegorz Placha przedstawia zalety stosowania nowych technologii w laboratorium.

Sekwenator DNA jest urządzeniem służącym do determinacji sekwencji nukleotydowej w określonym fragmencie DNA.

W tym celu, w Klinice Chorób Wewnętrznych Nadciśnienia Tętniczego i Angiologii WUM używa się systemu Ion Proton ™, co umożliwia sekwencjonowanie genomu ludzkiego w ciągu 24 godzin, zmniejszając wysokie koszty i złożoność procesu sekwencjonowania. Dzięki temu urządzeniu, wykrywanie mutacji czy badanie patofizjologii schorzeń w oparciu o profile transkryptomów w tkankach patologicznych jest przeprowadzane z wysoką wydajnością. Kolejnym urządzeniem jest platforma FlexMap 3D . System ten umożliwia przeprowadzenie do 500 unikalnych testów w pojedynczej próbce, zarówno szybko jak i precyzyjnie.

O korzyściach jakie płyną ze stosowanej aparatury opowiada Dr n. med. Grzegorz Placha. Zespół naukowców z Kliniki Chorób Wewnętrznych, Nadciśnienia Tętniczego i Angiologii WUM skupia się na poszukiwaniu biomarkerów biochemicznych i genetycznych oraz patofizjologii guza chromochłonnego.

red. Magdalena Zając