Asper Biotech

Adres
Vaksali 17a 50410 Tartu
Telefon +372 7307 295
Faks +372 7307 298

Asper Biotech jest estońską firmą przeprowadzającą testy genetyczne, założona w 1999 roku jako pochodna organizacji badawczej Estonian Biocentre.

Technologia firmy nazwana APEX (Arrayed Primer Extension) pozwala na równoczesne wykrywanie setek zmian DNA w wielu różnych genach. Oprócz APEX, Asper Biotech oferuje testy sekwencjonowaniem Sangera, sekwencjonowaniem NGS, analizą MLPA i innymi technologiami.

Asper Biotech jest ekspertem w rozwijaniu najnowocześniejszych testów genetycznych na często i rzadko występujące choroby genetyczne. Asper Biotech specjalizuje się także w zaburzeniach krwotocznych, medycynie reprodukcyjnej i onkologii. Asper Ophthalmics portfolio testowe zawiera kompleksowy zestaw testów wykrywających dziedziczne choroby oczu. Asper Oncogenetics i Asper Reprogenetics oferuje wciąż rosnącą liczbę testów skierowanych odpowiednio na wykrywanie predyspozycji nowotworowych i problemów reprodukcyjnych. Portfolio reprogenetyczne zawiera także testy prenatalne.

Oprócz usług diagnostycznych, Asper Biotech oferuje także genotypowanie na zamówienie dla międzynarodowych organizacji badawczych.

Laboratoria Asper Biotech są autoryzowanymi laboratoriami medycznymi, posiadającymi certyfikaty CLIA (#99D2046227) oraz ISO 9001: 2008. Asper Biotech uczestniczy w opracowywaniu schematów kontroli jakości prowadzonych przez European Molecular Genetics Quality Network (EMQN) w celu osiągnięcia zewnętrznej kontroli jakości przy skanowaniu mutacji oraz w celu polepszenia naszych usług badawczych.